۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵

سليمانيان مطرح کرد:

روابط ناسالم، مصرف مواد و خشونت سه تهدید اصلی دانش آموزان

روابط ناسالم، مصرف مواد و خشونت سه تهدید اصلی دانش آموزان

بجنورد- معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي گفت: سه آسیب روابط دختر و پسر، مصرف مواد مخدر و خشونت مهم ترین آسیب هایی است که دانش آموزان را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سلیمانیان صبح دوشنبه در نشست خبری از برگزاري چهارمين جشنواره ملي نوجوان سالم در خراسان شمالي در نيمه اول ارديبهشت ماه ۹۴ خبر داد.

وی اظهار داشت: چهارمين جشنواره دانش آموزي نوجوان سالم در دو موضوع شيوه هاي زندگي سالم و پيشگيري از رفتارهاي پرخطر در شش قالب عكس، مقاله، فيلم كوتاه، روزنامه ديواري، نقاشي، نرم افزار و چندرسانه اي ها برگزار خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش استان با اشاره به اينكه تاكنون ۳۰۰ اثر از دانش آموزان مقطع متوسطه دوم به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است گفت: دانش آموزان مي توانند آثار خود را تا پانزدهم اسفند ماه امسال به دبيرخانه جشنواره به آدرس بجنورد، خيابان قيام، قيام ۲۶، معاونت تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالي ارسال و ارائه کنند.

سليمانيان با بيان اينكه متأسفانه سه آسيب جدي خشونت، ارتباط دختر و پسر و مصرف مواد مخدر در جامعه دانش آموزان را تهديد مي كند افزود: برگزاري اين جشنواره باعث برداشتن گامي موثر در راستاي زندگي سالم و پرهيز ار رفتارهاي پرخطر دانش آموزان مي شود.

وي همچنين از برگزاري مسابقات بازي هاي بومي محلي لنگ و گل كوچك در استان طي اسفندماه امسال و ارديبهشت ماه سال آينده خبر داد و گفت: اين دو بازي در شمار بازي هاي محلي فراموش شده خراسان شمالي هستند كه يكي از وظايف آموزش و پرورش احياي اين بازي ها است.

معاون تربيت بدني و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان اضافه كرد: با توجه به اينكه ۲۶ نوع آسيب اجتماعي دانش آموزان خراسان شمالي را تهديد مي كند از اين جهت براي پيشگيري از اين آسيب ها مي بايست اطلس آسيب هاي اجتماعي تهيه شود.

به گفته وي هدف اصلي در تهيه اطلس آسيب هاي اجتماعي ايحاد حساسيت بين مسئولان براي کمک دانش آموزاني است كه در معرض آسيب قرار دارند.

اين مسئول همچنين با گلايه از اينكه برخي از دستگاه هاي اجرايي استان از جمله اداره كل حفاظت محيط زيست استان و جمعيت هلال احمر در بخش هاي مختلف با آموزش و پرورش همكاري و مشاركت لازم را ندارند اظهار داشت: البته در این بین برخی دستگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتی درماني استان در تفاهم و مشاركت با آموزش و پرورش خوب عمل كرده اند.

سليمانيان تصريح كرد: دستگاه هاي مختلف نبايد تنها وظايف و اقدامات را به عهده آموزش و پرورش بگذارند بلكه بايد همه نهاد ها با مشاركت هم در راستاي كاهش آسيب هاي اجتماعي كه دانش آموزان را تهديد مي كند همكاري لازم را داشته باشند.

کد خبر 2496670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha